Yönetİmden Açıklama

                 Sayın Avta Devremülk Sahipleri;
             

             29.12.2022 tarihli mektupla Bildirilen yapılması gereken 2023 yılı yıllık kat malikleri kurulu toplantısı (ikinci toplantı) 14.01.2023 günü yapılmıştır.

            Toplantıya asaleten katılan olmamış, toplantı vekiller marifetiyle gerçekleştirilmiştir. Vekillerin müvekkillerinin talimat ve istekleri ile hareket ettiği kabul edilmelidir. Aksini iddia taraflar arasında ileri sürülebilir. Bu durumda toplantı geçerli ve alınan kararlar hukuka uygundur.

Çağrı mektubu ve ekindeki işletme projesi açıklanıp tebliğ edildikten sonra isimleri bilinen bir kısım üyelerin öncülüğünde Avta tatil köyü devre mülk sahiplerinin işletme projesine uygun olarak önerilen aidatlar ve Mayıs, Ekim ayları için ek ödeme talepleri tartışmalara yol açmış konu ile ilgili verilen dilekçeler yönetimimizce genel kurula sunulmuştur.

Genel kurulda ek ödemeler konusunun atiye bırakılarak, reel bütçe hazırlanırken, yöneticinin bu konuyu üyelere danışarak değerlendirmesine aidatların önerildiği şekilde kabulüne karar verilmiştir. Yönetici olarak genel kurulca ben Vasfi Sedat Küçükyılmaz görevlendirildim. Son beş yılda yönetim kurulu üyesi olarak görev aldığım bilinmektedir. Yönetim tecrübem ve yapılan sosyal medya tartışmalarında belirtilen eleştiriler ışığında aşağıdaki açıklamayı yapmak zorunlu olmuştur.

Eleştirilerin odağında aidatların geçen yıla göre 3 katı artırılması meselesi gelmektedir. Bunu açıklayabilmek için Bütçe nedir sorusunu açıklayalım. Bütçe bir işletmenin gelir ve giderlerinin öngörüldüğü bir belgedir. Bütçenin dengeli olması gerekir. Gideriniz gelirinizi aşmamalıdır. Bizim gibi işletmelerde ticari olmayan kurumlarda tek gelir kaynağı aidatlardır. Kar diye bir kavram kaynak yoktur. Aidat gecikirse faiz eklenebilir.

Aidat nasıl hesaplanmıştır.  Nasıl hesaplanmalıdır.

Bunun için işletmemizin niteliğini açıklayalım. İşletmemiz Avta Tatil köyü devre mülk sistemidir. Kadıkalesi mevkiinde birbirinden farklı 4 parselde yapılmış 191 bağımsız bölümden oluşur. Bunun dışında sistem gereği Palmiye ve Bodrum mahallelerinde iki adet resepsiyon (karşılama ünitesi) bulunmaktadır. Yine palmiye mahallesinde 5, bodrum mahallesinde 10 bağımsız bölüm bulunmaktadır. Ayrıca personel lojmanları bulunmaktadır. 4 Mahallemizde ağaçlar, çiçekler ve çimleri ile bodrumun en yeşil alanlardan birisidir.  Park mahallesinde her birinde 6 bağımsız bölüm olan 6 blok, Palmiye mahallesinde 4 bağımsız bloktan oluşan 12 blok ayrıca 2 evden oluşan 7 blok, Dereboyu ve bodrum mahallerinde 48 blok daha bulunmakta ve bunların bakım onarım işlerin masraflarını da hesaba katmak gereklidir.   Bunları yapmak ve her daim hazır etmek yöneticinin sorumluluğundadır.

Devremülk sisteminin gereği bağımsız bölümlerde yer alan perdeler, yataklar, mutfak malzemeleri, ocak, aspiratör, tüp, mutfak ve yatak odası dolapları buzdolapları, temizlik ekipmanları hepsinin temin ve tedariki site yönetiminin sorumluluğundadır. Keza Bütün binaların iç ve dış boya badana izolasyon gibi işler ile güneş panellerinin bakım onarım ve yenileşme gibi işlerde yönetimin sorumluluğundadır.

Arıtma tesisinin ve iki adet trafomuzun da bakım onarım masraflarını da bütçe giderleri içinde düşünmek zorunludur.

Diğer bir sorumluluk alanı da, havuzlar, sahil, iskele gibi dinlenme alanlarının hazırlanarak üyelerin hizmetine sunulmasıdır.

Görev bu şekilde belirlenmiştir. Bu işleri Yönetici personel yardımı ile yapacaktır. Personele bir ücret ödenecektir. Ücretin gelir vergisi ve SGK primi ödenecektir. Ayrıca Personele yer temin edilip üç öğün yemek verilecektir. Yani işçinin işverene maliyeti böyle hesaplanacaktır.

Personel sayısı belirlenirken dikkat edilmesi gereken hususlar.

İşletmemiz bodrumda ve fakat İstanbul da bir irtibat bürosu bulunmaktadır. Büroda 1 muhasebe elemanı bulunmaktadır. Büronun Kirasının 1/3  ü yöneticilikçe ödenmektedir.

Bodrumda işletme 365 gün açık olup bunu sağlamak için daimi olarak asgari personel çalıştırmak, gereklidir. İşyeri doktoru ve İş güvenliği uzmanı ile birlikte 20 daimi işçiye ücret ödenmektedir. Daimi personele 2020 yılında Kıdem tazminatları yönetimce ödenmiş ibranameler alınarak işten çıkarılmış sonra yeniden işe alınmışlardır. Şu anda sabit personelin iki yıllık kıdem tazminatı alacakları vardır. EYT yürürlüğe girince bir kısmının emekli olacağı ve kıdem tazminatları alacakları da dikkate alınmalıdır.

Devre değişim günü 8 saat içinde 191 birimin temizliği için dışarıdan hizmet alınmaktadır.

Her hafta çarşaf pike vs. eşyalar için çamaşırhane giderleri, olmaktadır.

Son olarak Elektrik su ve ecrimisil (sahil ve iskele için) ödemeleri de gözden uzak tutulamaz.

Bilinmesi gereken en Önemli hususu burada tekrar belirtmeliyim.

Çok iyi biliyorsunuz ki, biz başlangıçta tarlalardan geçerek ancak kadıkalesi tarafında denize girebiliyorduk. Kurucu arkadaşlar, tatil köyümüzün kolayca denize çıkabilmesi için, mevcut otel alanına bir otel düşünmüş ve otelcilik şirketi adına mevcut taşınmaz alınmış, böylece de denize çıkış imkanı yaratılmış ama Avtalılar pay alımına katılmadığı için, otel gerçekleştirilememiştir. Daha sonra Otelcilik şirketindeki pay sahipleri taşınmazın satışını istemeye başlamış, sorun büyümüş salt onları yatıştırabilmek amacıyla havuz üyeliği uygulamasına geçilmiştir. Biz 2016 da yönetime gelince şirkette çoğunluk pay sahipleriyle görüşerek ve mutlaka bir çözüm üreteceğimizi belirterek çok şikayet edilen havuz üyeliği uygulamasına son verdik. Durumu 17/02/2016 günlü mektupla sizlere duyurduk. Sonra eski yönetimin 2014 de başlattığı çözüm önerisine 2017 ve 2018 yıllarında bilginize sunduk ne var ki bir gelişme olmadı şimdi cebren satış için dava açıldı yine de bir formül için çalışılıyor. Birileri önceki yönetime hep itiraz ediyordu onlar dayanamadı bıraktı şimdi aynı kişiler bize itiraz ediyor oysa durum açık 2022 aidatını %35 artışla belirlemiştik ama enflasyon adeta patladı Haziran ortası zorlanmaya başladık bırakalım başka fiyatları salt elektrik ve personel gideri karşılanamaz olmuştu. Temmuzda elektrik ücreti veya personel ücreti yatırılmazsa elektriğimiz hemen kesilir geçici personelde işi bırakır giderdi ve AVTA da sonraki dönemler tatil yapamazdı. Ek ödeme istememiz gerekiyordu düşündük taşındık mademki yöneticiyiz tatil ortası kimseyi rahatsız etmeyelim bir çözüm üretelim dedik borç bulduk banka hesabından banka hesabımıza aktarıldı oda yetmedi ben kredi aldım banka hesabımdan yönetimin banka hesabına aktardım işte elektrik ve personel giderleri böyle karşılandı. Biz bu sıkıntıları yaşarken üyemiz olan birileri hakkımızda neler söylüyorlar neler.

Elbet AVTA tatile hazırlanırken çok sakıncalı olur ama bende artık dayanamıyorum bu görevi bırakmak istiyorum itirazcılar CİMER’ e şuraya buraya başvurarak veya dava açacaklarına buyursunlar İstanbul da avtalıların önemli bir çoğunlukla katılacağı bir toplantı düzenlesinler 1500 adet düzenleyecekleri çağrı mektubunu bize getirsinler hemen postaya verelim yeni bir toplantı yapılsın ve belirlenecek kişilere yönetimi teslime hazırım.

Deniz kenarındaki otel lokanta ve havuzun bulunduğu 7.900 M2 büyüklüğündeki arsanın Devremülk sahibi AVTA lılarla dolayısı ile yönetimimizle hiçbir ilişkisi yoktur. Orası AVTA Otelcilik Anonim şirketinin malıdır. Lokanta işletmecisi Şirket ile kira sözleşmesi yapmış olup yönetimin muhatabı değildir. Bu konuda sizlere birkaç kez yazı yazarak bu şirketi veya arsayı devremülk sahipleri olarak alalım dedik . Kabul etmediniz. Şimdi o arsanın değeri 100.000.000 TL’ yi aştı. Ve Şirket orayı satmak istiyor. 1498 üyemiz var. Buyurun alın . Özellikle sosyal medyada örgütlenip bizlere demediğini bırakmayanlar, işte size kendinizi gösterme yeri ve zamanı. Örgütlenin yukarıda açıkladığım çerçevede bütçenizi hazırlayın gelin ben istifaya hazırım.

Biz avtalılar olarak otel arsasına havuz yapmışız havuz başına şezlonglarımızı koyup güneşleniyoruz. Tüm ihtiyaçlarımızı o bölgede gideriyoruz. Denize, havuza girip çıkıp duşumuzu alıyoruz. Kahvaltı ve yemeklerimizi orada yiyoruz. Tüm bodrumda en uygun fiyatlarla. Her şeyden önemlisi bizleri bir arada tutan kaynaştıran bir mekan orası. Hepiniz o bölüm için avtayı seviyorsunuz. Peki AVTA Otelcilik bize burayı neden kullandırıyor, ne karşılığı yararlanıyoruz diye soruyor musunuz. Bunu bir düşünün sonra davamı açarsınız, CİMER e mi gidersiniz gidin yolunuz açık. Yukarıda yazdığım gibi anlamlı bir üye sayısı ile yapacağı toplantı sonucu belirlenen üç kişiyi bildirin sitemizde ilan edelim, derhal görevi devredelim.

                                                                                      Av. Vasfi Sedat Küçükyılmaz

                                                                                        Avta Tatil Köyü Yöneticisi

 

 2023 yılı AVTA TATİL KÖYÜ İŞLETME PROJESİ 

 20 sabit personelin aylık maliyeti aylık 377.403.72 TLX12 ay= 4.528.832.64 TL

İstemleriniz doğrultusunda herşeyi yapabilmek için 50 geçici personel çalıştırmak  gerektiğinden asgari ücret maliyeti 12.000 TL olup 50X12.000=600.000 TL yemek hariç aylık maliyet bunu sizlerin talebiniz gibi Mayıs dan Ekim sonuna kadar çalıştırırsak  600.000X6 ay=3.600.000 TL

 Tesisi 1 Mayısta açabilmek için Şubat Mart Ve Nisan aylarında 20 geçici işçi almamız gerekecektir Bu durumda 20X12.000= 240.000 TL bir aylık ödeme bunu 3 ay ile çarpalım 240.000X3 ay = 720.000 TL

Devre Değişim günleri İşçilik ücreti:  1 günlük yevmiye 600 TLX 100 işçi=60.000 TL ayda 2 defa X2 =120.000 TL X6 ay= 720.000 TL

Personel giyim ve yemek gideri : geçen yıl 380.000TL bu sene enflasyonu ile asgari

700.000 TL

1-Toplam İşçilik gideri     : 10.268.882

Yıllık Elektrik  gideri     : geçen yıl ödenene %85 i artış yapılırsa 2.035.000TL

Yıllık Su gideri               : geçen yıl ödenen %85  artış yapılırsa       210.000 TL

Ecrimisil                         : geçen yıl 341.000TL %123 değerlendirme ile 760.000

2-TOPLAM                        :            3.005.430 TL

  1 ve 2 nin toplamı  =  13.274.312 TL

Bu bölüm için geçen yıl harcanan paranın en az %85 arttırılması gerekir

Tüp alımı için                     : 200.000

Çamaşırhane giderleri      : 400.000

Temizlik malzemesi alımı :225.00

Arıtma trafo havuz bahçe bakım giderleri : 300.000

Binaların bakım onarım giderleri: 500.000

Bölüm toplamı 1.625.000T

Toplam  . 14.899.312 TL

Geçen yıl borç ödemesi : 1.622.000 TL

Genel toplam  : 16.521.312 TL

Yalnızca bu işler için aidatlar asgari 11.000 TL tutuyor.

 

Aspiratör alımına         :

Yatak Alımı için             :

Buzdolabı                       :           

Sedir minderleri            :

Şezlong Masa Sandalye alımı:

Pike Çarşaf alımı          :

Mutfak Malzemesi alımı:

Mahallelere internet erişiminin sağlanması :

Park mahallesinin batısında yol açılırsa buraya duvar yapılması için :

 fiyatı belirtilmeyen işler yapılacak.

Sayın Üyelerimizin bilgisine saygı ile sunarız.

 

                                                      Yönetici

                                          Vasfi Sedat Küçükyılmaz